Web Dizains

E-veikala dizains

Pircēji ir iecienījuši interneta veikalus ne tikai to ērtības pēc, bet arī plašās izvēles, konkurētspējīgās cenas un pieejamās informācijas dēļ. Tāpat iepirkšanos internetā izvēlas arvien vairāk dažādi uzņēmumi vai organizācijas, jo preces iespējams pasūtīt no visas pasaules, turklāt cenas parasti ir krietni vien izdevīgākas kā vietējos veikalos vai preču noliktavās. Interneta veikalu dizaineriem ir jāpadomā par to, kāda informācija un cik lielā mērā tiek attēlota mājas lapā. Šī ievietotā informācija būs tas, kas galvenokārt noteiks, cik liels būs e-veikala apmeklējums un pircēju vēlme iegādāties tā preces. Salīdzinot ar parastiem mazumtirdzniecības veikaliem, internetā ir iespējams pasniegt daudz lielāku informācijas daudzumu par precēm, turklāt patērētājus vēl vairāk var pārliecināt, salīdzinot vai uzsverot preces nepieciešamību. Šo pašu var veikt arī pārdevēji veikalā, taču tas mūsdienās neietilpst viņu prioritārajos pienākumos. Divi galvenie informācijas faktori, kuri jāņem vērā ikvienam e-veikala īpašniekam ir tās komplicētība un novitāte. Zināms, ka informācijai vajag būt pietiekami detalizētai, taču tanī pat laikā viegli pārskatāmai un saprotamai. Savukārt novitāte būs tas, kas noturēs pircēju skaitu, jo tiks piedāvātas jaunākās preces un pakalpojumi, kas izraisa lielāku interesi.

Lai e-veikals gūtu panākumus, nepietiek tikai ar ļoti labi izveidotu mājas lapu un atrašanos interneta meklēšanas saišu pirmajās lapās. Panākumu atslēga ir attiecību veidošana ar klientu, cenšoties sagādāt pēc iespējas labāku apkalpošanu. Bieži vien dažādi uzņēmumi adaptē savas mājas lapas pēc dažādu e-veikalu parauga, taču nereti viņiem nav nekādas saprašanas par interneta veikalu veidošanas principiem un biznesa modeli. Šādi uzņēmumi mēdz izveidot e-veikalus, kas atbalsta organizācijas kultūru un zīmola nozīmīgumu, taču nemaz neapmierina klientu vajadzības. Ļoti svarīgi ir uzklausīt pircējus un saprast, ko tieši viņi vēlas. Šāda komunikācija starp klientiem un uzņēmumu ir iemesls, kādēļ viņi paliek un iepērkas atkārtoti, nevis meklē jaunu e-veikalu, kurš piedāvā tādas pašas preces un iespējams labāku klientu servisu. Lai palielinātu pircēju skaitu, e-veikaliem ir jāiegulda līdzekļi, lai uzlabotu, reklamētu un darbinātu savu pakalpojumu sniegšanas vietni. Iegūt vienu klientu ir daudz grūtāk nekā vienu zaudēt. Pat labākie interneta veikali pasaulē nevarētu būt spējīgi funkcionēt, ja neievērotu dažādus komunikācijas etiķetes principus, kā laicīgu atbildēšanu uz e-pasta vēstulēm, ziņošanu par problēmām, godīgumu un klienta datu drošības garantēšanu. Lai izslēgtu daudzas no šīm kļūdām un e-veikalu padarītu par daudz tīkamāku klientiem, daudzi interneta veikalu izstrādātāji apgūst patērētāju vajadzību izpēti.

Tāpat liela nozīme ir interneta veikala lietotāja interfeisam jeb mājas lapas detaļām, ar kurām darbojas klienti. Šis pēc būtības ir parastu WEB izstrādātāju vai dizaineru darbs, jo vajadzīgas zināšanas tieši interneta programmēšanas jomā. Var ievērot, ka pilnīgi visi populārākie interneta veikali ir izveidojuši ļoti labu interfeisu un iespēju visu ātri atrast. Tikpat nozīmīgs ir visas mājas lapas kopējais dizains. Ir zināms, ka cilvēkiem patīk viss, kas labi izskatās, tādēļ arī jāpiedomā par izvēlētajiem dizaina elementiem, un kā tie sakritīs ar vietnes informācijas daudzumu un izvietojumu. Pavisam loģiski, ka klienti nevēlētos iepirkties vietnē, kura veidota pēc pašiem vienkāršākajiem mājas lapu principiem, neatkarīgi no tā kāds ir klientu apkalpošanas serviss un piedāvātās preces. Lai veiktu uzlabojumus e-veikala vietnē, ir iespējams izmantot dažādas testēšanas un analītikas programmas, kas palīdzēs atklāt kļūdas un dos informāciju par mājas lapas darbību.