amazon-com-logo

Amazon.com e-veikals ir viens no populārākajiem interneta veikaliem pasaulē, lai gan Latvijā tas vēl nav iekarojis pārāk lielu popularitāti. Amazon.com ir ASV dibināts interneta veikals, kura galvenais ofiss atrodas Sietlā, Vašingtonas štatā. Tas ir lielākais e-veikals ASV un viens no lielākajiem šādu pakalpojumu sniedzējiem visā pasaulē. Sākotnēji Amazon.com tika izveidots kā tiešsaistes grāmatu veikals, bet pēc neilga laika tas savā preču klāstā ieviesa DVD diskus, mūzikas lejupielādes, programmatūru, videospēles, elektroniskās preces, apģērbu, mēbeles, pārtiku, spēļmantas un pat dārglietas. Šī pati kompānija arī ražo vairākas elektronikas preces, no kurām pazīstamākās ir Amazon Kindle e-grāmata un Fire zīmola TV, telefons un planšetdatori. Amazon ir arī meitasuzņēmums AmazonBasic, kas nodarbojas ar zemu cenu preču pārdošanu. Bez ASV Amazon mājas lapas ir izveidotas vēl 16 pasaules valstīs, lai spētu kvalitatīvāk apkalpot klientus visā pasaulē.

Amazon kā uzņēmums tika dibināts 1994. gadā, bet tobrīd tā nosaukums bija Cadaver. Pēc gadu ilgas pastāvēšanas tika izveidota mājas lapa un šis e-veikals ieguva pašreizējo nosaukumu. Turklāt vārds, kas sākas ar burtu ”A” tika izvēlēts, jo tas visos sarakstos alfabētiskā secībā tiktu ierindots augšgalā. Tāpat nosaukuma izvēli ietekmēja Amazones upes apraksts vārdnīcā – tā tika aprakstīta kā lielākā upe pasaulē un ļoti eksotiska vieta. Tieši tādu savu veikalu vēlējās izveidot kompānijas dibinātājs Džefs Bezos. Šis uzņēmējs savulaik izlasīja, ka interneta biznesam nākotnē tiek paredzēta milzīga izaugsme un lieliskas peļņas iespējas. Pēc tam viņš pēc izslēgšanas metodes izveidoja pieprasītāko un potenciāli labāko preču sarakstu un galu galā nonāca pie grāmatām. Vēl pirms 20 gadiem literatūra bija ļoti pieprasīta, tādēļ uzņēmuma sākums kā grāmatu veikalam izvērtās pat ļoti veiksmīgs, pārspējot daudzus tradicionālos grāmatu veikalus. Kopš 2000. gada jūnija Amazon logo ir tāds, kādu mēs to redzam vēl šodien – Amazon.com nosaukums ar bultiņu, kas savieno A un Z burtus un atgādina smaidu. Kopš 1997. gada Amazon.com akcijas zem nosaukuma AMZN ir iespējams iegādāties pasaules otrā lielākajā akciju tirgū NASDAQ. Sākotnēji visi akcionāri sūdzējās par zemo ienākumu līmeni, Amazon.com biznesa modeļa dēļ. Taču 21. gadsimta interneta burbuļa sprādziens lika savas durvis slēgt daudziem e-biznesiem, bet Amazon.com izdzīvoja. Tieši pēc šī notikuma interneta veikals sāka gūt milzīgus komerciālus panākumus un tā apgrozījums gada laikā sasniedza pat vienu miljardu ASV dolāru, iepriekšējo ”pāris miljonu” vietā. 1999. gadā Times žurnāls par gada cilvēku atzina kompānijas dibinātāju un vadītāju Džefu Bezos.

Uzņēmuma bagātīgā vēsture un popularitāte visā pasaulē ir ļoti labs apliecinājums, ka šis ir viens no labākajiem interneta veikaliem pasaulē un iepirkšanās tajā ir pavisam droša. Visu pasaules labāko interneta veikalu mājas lapas ir veidotas pēc Amazon.com parauga, jo šī vietne ir veidota ar ļoti labu dizainu un informācijas izkārtojums un pieejamība ir augstākajā līmenī – tieši tā, lai piesaistītu klientu uzmanību un ļautu ērtāk iepirkties. Amazon.com savas darbības laikā ir pārpirkusi daudzus citus uzņēmumus un šai kompānijai pieder arī vairāki citi e-veikali, kuri piedāvā kādu specifisku preču grupu vai preces ar izdevīgiem nosacījumiem. Šis uzņēmums pāris gadu laikā no populāra interneta veikala ir kļuvis par komerciālu gigantu un savu nosaukumu ir nostiprinājis ne tikai interneta veikalu vidū, bet arī kā viens no ietekmīgākajiem un vērtīgākajiem uzņēmumiem pasaulē.