Aliexpress ir viens no lielākajiem un pašreiz populārākajiem interneta veikaliem, kuros ir iespējams iegādāties daudz un dažādas preces, par izdevīgām cenām. Bet, papildus lielajam preču klāstam un labajām cenām, tu, iepērkoties AliExpress interneta veikalā, iegūsi vēl tādus papildus bonusus, kā, piemēram, lielisku klientu apkalpošanu, ātru preču saņemšanu un, protams, arī sūtījumu izsekošanu, lai tu zinātu, kur ir tavs sūtījums un pēc cik ilga laika tas nonāks tavā tuvākajā pasta nodaļā.

Sūtījumu izsekošana parasti norit tā, ka, pēc pasūtījuma veikšanas un preces apmaksas, sūtītājs vai nu piešķir klientam speciālu sūtījuma izsekošanas kodu, kuru pēc tam ir iespējams izmantot, lai uzzinātu to, tieši kur katrā brīdī atrodas tavs sūtījums, vai arī par sūtījuma izsekošanas kodu tiek izmantots pats pasūtījuma numurs, kuru tad arī pēc tam ir iespējams ievadīt konkrētajā sūtījuma izsekošanas sistēmā un tā tevi nodrošinās ar informāciju par sūtījuma progresu un atrašanās vietu.

Bet kā ir tieši ar AliExpress sūtījumu izsekošanas sistēmu?

Saistībā ar AliExpress sūtījumu izsekošanas sistēmu ir jāņem vērā tas, ar kāda servisa palīdzību tavs sūtījums tiks sūtīts, jo, dažādi servisi, kuri arī maksā atšķirīgas naudas summas, nodrošinās klientu ar precīzāku vai mazāk precīzu sūtījuma izsekošanu. Un tieši no klienta ir atkarīgs, vai tas izvēlas maksas preces sūtīšanas pakalpojumu, vai bezmaksas pakalpojumu, kas tad arī noteiks, kā tiks veikta AliExpress interneta veikalā iegādātās preces sūtīšana un šī sūtījuma izsekošana.

Ja tu vēlies iegādāties preci no AliExpress, un tu izmanto maksas sūtīšanas pakalpojumus, šādā gadījumā tu ne tikai ātrāk saņemsi preci, jo visbiežāk šie maksas pakalpojumi izmanto ātrākas jeb tā sauktās express sūtījuma metodes, bet tu arī uzreiz varēsi saņemt sūtījuma izsekošanas kodu, un izmantot to, lai precīzi noteiktu, kad tavs sūtījums pamet noliktavu, kurā atrodas tava pasūtītā prece, kad tas tiek reģistrēts kādā no Ķīnas pasta stacijām, tieši kur tas atrodas katrā momentā un kad sūtījums tiek reģistrēts Latvijā.

Bet, ja klients izvēles sūtīšanas metodi, kura ir bez maksas – tā visdrīzāk būs ar China Post Air Mail vai Hongkong Post Air Mail sūtīšanas servisu palīdzību, tas, ka par sūtīšanu ar šīm metodēm tev nebūs jāmaksā, arī nozīmēs, ka ne tikai preces sūtīšanas laiks būs ilgāks, bet arī sūtītājam var paiet ilgāks laiks, līdz tas tev varēs nodrošināt sūtījuma izsekošanas kodu, kurš patiešām strādās un veiksmīgi tev palīdzēs sekot līdzi sūtījuma atrašanās vietai. Ja sūtījuma izsekošana nav iespējama pat pēc nedēļas, tad tev vispirms vajadzētu doties uz konkrētā sūtīšanas pakalpojuma mājaslapu, un, iespējams, tajā tev būs iespēja izsekot savu sūtījumu ar sūtījuma numura palīdzību. Bet, ja tas nav iespējams vai tev nesanāk atrast šo sūtīšanas servisu sūtījumu izsekošanas sistēmas, tad mēs iesakām tev sazināties ar pašu sūtītāju un noskaidrot, kādēļ ir radusies šāda situācija, vai arī pieprasīt oficiālu paskaidrojumu ar AliExpress sistēmas palīdzību, ja sūtītājs tev neatbild vai nesniedz apmierinošu atbildi. Tā kā pēc savas būtības AliExpress ir tikai mājaslapa un interneta veikals, kurš sevī apvieno lielu daudzumu preču pārdevēju, līdzīgi, kā, piemēram, eBay, tad ir jāatceras, ka preču sūtīšanu veic katrs pārdevējs atsevišķi, tātad katrs pārdevējs atsevišķi ir arī atbildīgs par sūtījuma izsekošanas pieejamību, kas tad arī ir iemesls tam, ka AliExpress komanda pati nenodrošina un nevar nodrošināt preču sūtīšanu un nosūtīto sūtījumu izsekošanu.

Kā uzzināt, vai tev ir pieejama sūtījuma izsekošana?

To izdarīt ir pavisam vienkārši, jo tev ir jāveic tikai dažas vienkāršas darbības, lai tu nokļūtu līdz informācijai par sūtījuma izsekošanu. Pirmkārt tu vari ielogoties savā AliExpress kontā (My AliExpress), doties uz savu pasūtījumus sarakstu un klikšķināt uz uzraksta “Check the order status” vai arī tu vari sekot šiem trīs soļiem, lai nonāktu pie sūtījuma izsekošanas informācijas:

  1. Vispirms tev ir jāielogojas savā AliExpress kontā un jādodas uz savu pasūtījumu sarakstu “Order list”;
  2. Pēc tam tev ir jānospiež uz pasūtījuma, kuru tu vēlies izsekot, un jānospiež uz pogas izsekošana jeb Tracking
  3. Šīs darbības tevi aizvedīs uz lapu, kurā tu atradīsi visu loģistisko informāciju par savu sūtījumu, piemēram, kad ir saņemts tavs pasūtījums, kad ir saņemta pasūtījuma apmaksa, kad tas ir izsūtīts un tā tālāk, kā arī šajā lapā būs pieejams tavs sūtījuma izsekošanas kods (tracking number), lai tu varētu iegūt vēl precīzāku informāciju par sava sūtījuma progresu.