AliExpress kopš šī interneta veikala darbības sākuma 2010. gadā ir izaudzis par vienu no lielākajiem interneta veikaliem, jo tajā ne tikai ir iespējams iegādāties visa veida preces, bet šajā veikalā arī to ir iespējams izdarīt par lētākām cenām, nekā tas būtu iespējams citos interneta vai parastajos veikalos. Un, tā kā šis veikals ir tik populārs un iemīļots, tas ir izveidojis ļoti ērtu atsauksmju sistēmu, kas dod iespēju ikvienam atstāt savas atsauksmes un vērtējumu gan par preču pārdevējiem, gan pašām precēm, lai arī citiem būtu vieglāk atpazīt labu klientu servisu un kvalitatīvas preces.

Kas tad īsti ir Aliexpress atsauksmju sistēma?

AliExpress atsauksmju sistemaAtsauksmju sistēma savā pamatā ir anonīma reitingu un vērtējuma sistēma, kuru pircēji var izmantot, lai atstātu savu vērtējumu vai nu par paša pārdevēja darbību un efektivitāti, vai par iegādāto preci, tās kvalitāti, cik ātri tā tika nogādāta pie tevis, vai tā atbilsts preces aprakstam, kas tika norādīts, kad tu to iegādājies un par citiem līdzīgiem jautājumiem. Pamatā tas ir ideālais veids, kā ikviens var palīdzēt sev un nākamajiem šīs preces pircējiem labāk saprast, kāda šī prece patiesībā izskatās, kāda ir tās kvalitāte un cik ātri tā nonāks pie tevis, kā arī kāda ir sadarbība ar šīs preces pārdevēju kā preces sūtīšanas sakarā, kā arī tad, ja tev ir nepieciešams atgriezt vai apmainīt preci.

Papildus arī pārdevējs var atbildēt uz ikvienu atsauksmi, kuru atstāj klienti, lai, vai nu dotu skaidrojumu kādai konkrētai situācijai vai lai vienkārši pateiktu saviem klientiem paldies par labo atsauksmi un vērtējumu. Bet, vai tādā gadījumā pārdevējs ir spējīgs izdzēst negatīvās atsauksmes un paturēt tikai tās atsauksmes, kuras slavina tā klientu servisu vai produktus? Atbilde ir nē, jo AliExpress sistēma neļauj ne pašam pārdevējam, ne kādam klientam izdzēst vai mainīt savas atsauksmes, kad tās ir iesniegtas AliExpress sistēmā, lai novērstu AliExpress pārdevēju un pircēju patvaļu. Taču, ja kāds ir sastapies ar atsauksmēm, kuras ir kaitnieciska rakstura un ir speciāli atstātas, lai jebkādā veidā apvainotu pārdevēju vai tā preces, tad kā pārdevējam, tā citiem AliExpress lietotājiem ir iespējams sazināties ar AliExpress komandu, kura izskatīs ikvienu atsauksmju noņemšanas gadījumu atsevišķi un veiks lēmumu par to, vai šo atsauksmi vajadzētu likvidēt vai atstāt.

Kā ir iespējams atstāt atsauksmi AliExpress mājaslapā?

AliExpress atsauksmesAtstāt savas atsauksmes AliExpress mājaslapā ir pavisam vienkārši un to pat ir iespējams izdarīt divos dažādos veidos, lai atsauksmju sistēmu padarītu vēl vieglāku un lai iedrošinātu ikvienu, kurš iegādājas preces AliExpress, atstāt savas atsauksmes, kuras palīdz kā pircējam nodrošināt labāku servisu, tā citiem AliExpress veikala lietotājiem iegādāties kvalitatīvākas preces.

Pirmais veids, kā ir iespējams atstāt savu vērtējumu par AliExpress pārdevējiem vai precēm ir:

  1.  Vispirms tev ir jāielogojas jeb jāieiet savā AliExpress kontā (My AliExpress);
  2. Pēc tam tev ir jāapstiprina, ka esi saņēmis savu preci, lai tu varētu sniegt taisnīgu vērtējumu par iegādāto preci;
  3. Pēc tam dodies uz “Leave Feedback for this Transaction” sadaļu un nospied uz pogas “Leave Feedback”, kura tiks uzrādīta zem saņemtās preces dzeltenā krāsā;
  4. Novērtē pārdevēju un sadarbību ar to, izmantojot piecu zvaigznīšu sistēmu, kurā 1 zvaigzne nozīmē ļoti slikti, bet 5 zvaigznes – ideāli, un pēc tam ieraksti paskaidrojumu savam vērtējumam tam atvēlētajā laukā, kurā tu paskaidro to, kāpēc esi ievietojis tieši šādu vērtējumu, kā arī kāda ir saņemtās preces kvalitāte un pārdevēja serviss, un pēc tam iesniedz savu atsauksmi, nospiežot “Leave Feedback”.

Bet otrā metode, kā tu vari atstāt savu vērtējumu un savas atsauksmes par preču iegādi AliExpress, ir:

  1. Vispirms ielogojies savā AliExpress kontā (My AliExpress);
  2. Tad dodies uz savu pirkumu lapu (Transactions), nospied “Magage Feedback” un tad klikšķini uz sadaļas ar nosaukumu “Orders Awaiting My Feedback”, kurā ir apkopoti visi tavi sūtījumi, kuriem tu neesi vēl atstājis savu vērtējumu un savas atsauksmes;
  3. Tad izvēlies pasūtījumu, kuru tu vēlies novērtēt un klikšķini uz dzeltenās “Leave Feedback” pogas, kas tevi aizvedīs uz lapu, kurā tev būs iespējams izmantot gan zvaigznīšu vērtēšanas sistēmu, sniedzot ātro vērtējumu, gan arī uzrakstīt detalizētāku aprakstu par savu vērtējumu un pat pievienot attēlus, lai citi pircēji var skaidri redzēt to, kādu preci tie saņems.

Jāatceras gan ir, ka AliExpress savas atsauksmes tu vari atstāt tikai 30 dienas, kopš brīža, kad tev ir pienācis pasūtījums jeb tas ir pabeigts, lai novērstu neīstu atsauksmju atstāšanu, kā arī sūdzības par preces stāvokli pēc tās ilgākas lietošanas, kas lielākajā daļā gadījumu jau vairs nav pārdevēja, bet paša pircēja vaina. Kā arī klientiem nav iespējams atstāt atsauksmi gadījumā, ja ir uzsākts strīds par konkrētu preci vai iesniegta prasība par preces maiņu vai naudas atmaksu, un šādā gadījumā atsauksmi klients varēs atstāt tikai pēc tam, kad strīds vai iesniegtā prasība ir atrisināti.

Un papildus, tiem, kuri vēlas atstāt izsmeļošas un konkrētas atsauksmes, ir iespējams izmantot AliExpress detalizēto pārdevēju reitinga sistēmu, kurā būs iespējams ar zvaigznīšu sistēmu novērtēt ne tikai visu kopējo sadarbību ar pārdevēju un preces kvalitāti, bet atsevišķi vērtēt katru šo aspektu, savu zvaigznīšu vērtējumu piešķirot kā tam, cik ļoti saņemtā prece atbilst tās aprakstam, tā arī komunikācijai ar pārdevēju un tam, cik ilgs laiks tev bija jāgaida līdz preces saņemšanai.

Kā AliExpress aprēķina savas atsauksmes?

AliExpress nosaka savu atsauksmju rādītājus un aprēķina šo atsauksmju vidējo līmeni, ņemot vērā katru atsauksmi, ko pārdevējs saņem konkrētā laika periodā. Kā arī ikvienam pārdevējam ir kā pozitīvais, tā neitrālais un negatīvais atsauksmju līmenis, kuri tiek aprēķināti, piemēram, pozitīvo atsauksmju gadījumā, pēc formulas pozitīvās atsauksmes ir vienādas ar pozitīvo atsauksmju reitingu dalījumu ar pozitīvo un negatīvo atsauksmju reitingu summu. Bet šie reitingi tiek aprēķināti, balstoties uz zvaigznīšu vērtējumiem, kur 5 un 4 zvaigznes ir + 1 punkts, 3 zvaigznes ir + 0 punkti, bet 2 un 1 zvaigzne ir – 1 punkts no visu pārējo vērtējumu kopējā skaita.

Noskaties arī video